Самоосвіта
Особливості освітнього процесу в умовах інклюзивної
освіти
Інклюзія в освіті
Мета інклюзії в освіті полягає у
ліквідації соціальної ізольованості, що є
наслідком негативного ставлення до поняття різноманітності. Відправною точкою
цього поняття є переконання, що освіта є одним із основоположних прав людини і
основою для більш справедливого суспільства.
В основу інклюзивної
освіти покладена ідеологія, яка виключає будь-яку дискримінацію учнів, але
в той же час створює відповідні умови для отримання якісної освіти такими
дітьми.
Інклюзивна освіта визнає, що всі
діти можуть повноцінно навчатися, а їх відмінні особливості гідні поваги та є
джерелом навчального досвіду для усіх учасників навчально-виховного процесу.
Інклюзивна
освіта – це освітня технологія, яка передбачає навчання й виховання дітей з
особливими освітніми потребами у звичайному навчально-виховному закладі, де створені
відповідні умови для забезпечення максимальної ефективності навчального
процесу.
Інклюзивний навчальний заклад – це
заклад освіти, який забезпечує інклюзивну модель освіти як систему освітніх
послуг, зокрема: адаптує навчальні програми та плани, фізичне середовище,
методи та форми навчання, використовує існуючі в громаді ресурси, залучає
батьків, співпрацює з фахівцями для надання спеціальних послуг відповідно до
різних освітніх потреб дітей, створює позитивний клімат у шкільному
середовищі.
Основні принципи інклюзивного
навчального закладу полягають в тому, що:
· Усі діти мають навчатися разом у всіх випадках, коли це
виявляється можливим, не зважаючи на певні труднощі чи відмінності, що існують
між ними, шляхом узгодження різних видів і
темпів навчання.
· Забезпечення якісної освіти для всіх шляхом розроблення
відповідних навчальних планів, здійснення організаційних заходів, розробки
стратегії викладання, використання ресурсів і партнерських зв’язків зі своїми
громадами.
· Діти з особливими освітніми потребами мають отримувати
будь-яку додаткову допомогу, яка може знадобитися їм для забезпечення
успішності процесу навчання.
· Інклюзивні навчальні заклади є найбільш ефективним
засобом, який гарантує солідарність, співучасть, взаємоповагу, розуміння між
дітьми з особливими освітніми потребами та їхніми однолітками.
Коментарі
Дописати коментар